Wydana kilka dni temu gra FNaF World, czyli poboczna odsłona serii Five Nights at Freddy's, okazała się falstartem – przyznał jej twórca, Scott Cawthon. „Często oskarżano mnie o zbyt duże tempo przy tworzeniu gier, ale jeszcze nigdy nie czułem, żebym wypuścił którąś z nich zbyt wcześnie... aż do teraz” - napisał producent w aktualizacji skierowanej do fanów na Steamie i dodał, że grze brakuje wielu elementów, które zostały przez niego zlekceważone. „Za bardzo chcę pokazać to, co już skończyłem i przez to zapominam przywiązywać wagi do spraw, które jeszcze muszę dokończyć” - wyjaśnił szczery do bólu i kajający się przed swoją lojalną społecznością Cawthon. Na szczęście autor obiecuje poprawę.
Sprawa jest o tyle zabawna i dziwaczna, że autor kilkuczęściowej sagi
Five Nights at Freddy's świadomie przyspieszył premierę nowej gry o parę tygodni. Pierwotnie
FnaF World, pastisz japońskich RPGów w uniwersum morderczych zabawek, miała ukazać się w lutym. Premiera odbyła się jednak w ubiegłym tygodniu. Wielkim zaskoczeniem dla fanów to pewnie nie było, bo Cawthon przyzwyczaił ich do zmieniania terminów w sposób zupełnie swobodny oraz wypluwania z siebie gier niczym karabin maszynowy (mówimy o czterech odsłonach
Five Nights at Freddy's wydanych na przestrzeni roku!). Tym razem jednak chodziło o coś innego niż typowa odsłona serii – zamiast horroru, autor spróbował swoich sił w bardziej złożonym gatunku RPG, który jednak wymaga nieco więcej pracy niż stosunkowo proste poprzednie odsłony sagi.
Cawthonowi trzeba oddać jedno – nie brakuje mu samokrytyki i chęci poprawy.
„Kierując słowa do społeczności, która dawała mi radość i którą szanowałem przez ponad półtora roku – przepraszam. Będę kontynuował prace nad dodawaniem do gry nowych rzeczy, żeby wszystko naprawić” - wyznał producent. Jak powiedział, tak zrobił, bo od czasu publikacji przeprosin gra wzbogaciła się już o opisy ataków, chipów (ulepszeń postaci) i tak zwanych bajtów (dodatki dające nowe właściwości w bitwach). Autor przygotował też mapę świata, dostępną pod przyciskiem TAB. W przyszłości
FNaF World otrzyma też chociażby ekran statystyk dla postaci, czyli coś, co wydawać by się mogło jest obecne w każdej grze RPG.
Źródło:
Szymon Liebert - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2016-01-25 18:31:50
|
|